Schadeherstel

Autoschade, wat nu?

Bij schade aan uw auto heeft u wel wat anders aan uw hoofd dan oneindig lang op zoek gaan naar informatie over vragen die u heeft. U wilt graag zo snel mogelijk uw eigen auto weer terug in zijn normale staat en dat snappen wij bij Bosch Car Service S. de Weerd maar al te goed.

Hoe gaan wij te werk?

Autoschade oplopen is heel vervelend. Autoschade ontstaat niet zomaar en u bent mogelijk erg geschrokken. In 4 stappen leggen wij kort aan u uit wat u moet doen als u schade hebt opgelopen aan uw auto.

Stap 1: meld de schade aan uw auto bij uw verzekeraar

Voordat u de schade aan uw auto bij ons meldt, vragen wij u de schade te melden bij uw eigen verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Verdere administratieve handelingen nemen wij u uit handen.

Stap 2: meld de schade bij Bosch Car Service S. de Weerd

Online schade melden

Wilt u online uw schade melden? Dat kan, meld uw schade hier. 

Telefonisch

U kunt direct langsgaan maar beter is het om vooraf telefonisch een afspraak te maken. Zo heeft uw schadeherstelspecialist voldoende tijd en ruimte om de schade en alle zaken eromheen te bekijken. Tijdens deze afspraak wordt de schade aan uw voertuig vastgesteld.

Wij willen u vragen om de volgende documenten mee te nemen:

  • Rijbewijs
  • Kentekenbewijs
  • Groene Kaart

Na het gesprek / de schademelding zal een schaderapport opgesteld worden en kunnen we u vertellen hoe lang de reparatie gaat duren, of er onderdelen besteld moeten worden en welke kosten aan de reparatie verbonden zijn.

Hierna geeft u toestemming om uw voertuig daadwerkelijk te laten repareren. In overleg maken we een afspraak om uw voertuig te herstellen. Ook regelen we alles voor u met uw verzekeringsmaatschappij, helpen wij u met andere vragen en met het invullen van het schadeformulier.

Stap 3: herstel van uw auto

Vervolgens brengt u uw voertuig naar de schadehersteller die deze vakkundig voor u herstelt. U wordt op de hoogte gebracht van de herstelreparaties die worden verricht. Ook krijgt u vanzelfsprekend bericht over het tijdstip waarop uw voertuig kan worden opgehaald.

Stap 4: oplevering van uw auto

U kunt uw voertuig op het afgesproken moment ophalen. Deze afspraak wordt gemaakt voordat de herstelwerkzaamheden zijn verricht. Als uw voertuig niet op het afgesproken moment kan worden opgeleverd, wordt u hier tijdig van op de hoogte gesteld.

FOCWA-garantiebewijs
Uw voertuig wordt grondig gereinigd, gewassen en als nieuw opgeleverd. Ook krijgt u een nieuw schadeformulier en een FOCWA-Garantiebewijs. Dit bewijs geeft aan dat u vier jaar garantie krijgt op de uitgevoerde werkzaamheden door de schadehersteller.

Team bosch car service

Uw auto is bij Bosch Car Service in goede handen